Sund kost på Limfjordsskolen

Limfjordsskolen har en kostpolitik som danner udgangspunkt for nogle gode og sunde rammer for vores kost i dagligdagen.

Det betyder, at vi fra personalets side har nogle retningslinier, når det kommer til kosten her på Limfjordsskolen. Dette gør vi for at sikre den enkelte elevs optimale sundhed og forudsætning for indlæring. Kostpolitikken betyder ikke, at vi vil bestemme, hvordan de unge spiser når de er hjemme eller hvad de køber for deres egne penge. Det betyder bare, at vi vil gå fremad med et godt eksempel og guide og vejlede den enkelte elev bedst muligt.

Vi tager udgangspunkt i Sundhedsstyrelsens anbefalinger og de 8 kostråd (www.altomkost.dk) Dette betyder kort fortalt, at vi bestræber os på at eleverne får en varieret kost, en stor del frugt og grønt, grove kulhydrater, umættede fedtsyrer(fisk) og et begrænset indtag af sukker og mættet fedt.

Kære forældre.......vi vil gerne opfordre jer til at støtte op om vores kostpolitik, som er udarbejdet af hensyn til eleverne. Det er altid dejligt, når I som forældre kommer på besøg og måske også har noget lækkert med til gruppen. Vi beder bare om at I, med vores nye kostpolitik in mente, vil tænke over hvad I medbringer. f. eks. grove boller i stedet for kage, eller frugt i stedet for slik. Det samme gælder for det som eleverne tager med hjemmefra, når de møder ind til en ny uge på Limfjordsskolen.

Kostpolitikken i den fulde form kan I se herunder.

Kostpolitik på Limfjordsskolen

Vi håber den vil danne grundlag for åben og god dialog omkring kost og sundhed for Limfjordsskolens elever i fremtiden.