< Tilbage

Slettestrand uge 4217-10-2018 - 14:04

Sensommer i Slettestrand

Søndag eftermiddag satte vi kurs mod Slettestrand, ved fælles hjælp tømte vi bilerne, fordelte soveværelser og redt sengene.  Der var nogen der sørgede for at få handlet ind til bla aftensmaden og andre var en tur ved vandet og fik også hilst på hestene.

Mandag sov vi læææænge, det var dejligt. Da vi havde spist morgenmad kørte vi til Blokhus. Der var torvemarked i midtbyen med mange forskellige stande med lokale råvarer og smagsprøver, mums. Vi smagte flagesalt, tørrede æbler, tørrede rodfrugter og hjemmelavet chokolade. Da vi havde set lidt på byen kørte vi tilbage til Hune for at se Skulpturparken. Der var træ, beton og sand skulpturer det var meget imponerende.  Vi så Cat women, Thor, dinosaure, julemandens rensdyr og lygtefisk.

De var begyndt at pynte til juleudstillingen så der var også juletræer, julemandens kane og nisser. Hjemme igen fik vi hilst på feriecentrets kat, den syntes det var rigtig hyggeligt at vi havde lyst til at snakke med den.

Tirsdag formiddag fik Maria en ridetur helt ned til stranden. Vi fik besøg af Mogens som gerne ville være livredder for os i svømmehallen. Dejligt at bade med udsigt til klitterne og i dejligt varmt vand. Om eftermiddagen blev der handlet ind til aftensmaden, som i dag var pizza mums.  Alle var tidligt i seng, vi var blevet lidt trættet oven på turen i svømmehallen.

Onsdag stod på afslapning, fodring af heste, vendespil og eftermiddagskaffe, cacao og kage på feriehotellet.  Kasper og Lotte var ude og køre en tur for at se hvordan det går med byggerriet af det nye Svinkløv Badehotel. Der er rigtig mange buske med havtorn ved badehotellet og fine blomster.

Torsdag tog vi til Hjortdal Dyrefarm som ligger lige i nærheden af hvor vi bor. Vi købte et par poser foder inden vi begav os rundt for at se alle dyrene. De ville alle rigtig gerne fodres og lige så snart vi kom gående hen til en ny fold så kom de løbende hen til os. Der var heste, lamaer, æsler, forskellige grise, geder og får. Vi så også polar ræve og de var helt vilde med de gullerødder vi havde med.  Det var lidt vanskeligt at komme rundt nogle steder så det var godt vi havde et par stærke personaler med til at skubbe lidt på Ditte. Da vi kom tilbage skulle Ditte have renset hjulene for mudder og så fik vi aftensmad inden vi gik igang med at pakke for dem som skal hjem fredag.

Fredag tog Ditte, Mille, Maria og Kasper hjem og så kom Josefine og Anton til Slettestrand. Vi slappede af og så Vild med Dans inden vi gik til køjs.

Lørdag sov vi længe og så gik turen til Løkken. Vi shoppede lidt, fik frokost og så var vi en tur i Bolcheriet for at se hvordan de laver bolsjerne. Mens vi var der lavede de citronbolsjer af 40 kg sukker masse som blev til 10.000 færdige bolsjer.

I morgen fredag går turen hjem til Limfjordsskolen efter en dejlig uge i Slettestrand.