<

Ugebrev - Uge 44 - Gruppe 102-11-2018 - 11:18

Første uge på linjer.

Hej forældre, familie og andre læsere

 

Mandag var første dag på linjer. Eleverne er fordelt på følgende linjer.

Kunst- og samfundslinjen: Oliver L., Martin og Kasper.

Køkkenlinjen: Oliver P., Thomas og Marius

Musiklinjen: David

Friluftslinjen: Anton

 

Køkkenlinjen startede første linjedag ud med at gå i køkkenet. Her blev svinet godt og grundigt, men vi fik lavet nogle snacks klar til overlap.


Martin, Kasper og Oliver er startet på Kunst- og Samfundslinjen. Vi startede med et oplæg og gode snakke omkring linjens indhold. Vi snakkede om ,hvad kunst er og hvad vi kan bruge kunst til i vores samfund. Store spørgsmål, som eleverne kom med gode overvejelser og eksempler på. Vi gik i gang med at fremstille mapper, hvor eleverne kan opbevare deres tegninger i. Alle elever fik tegnet/klippet et profilbillede ud til forsiden på mappen, som vi gør færdig i næste uge. Over middag gik vi en tur til byen, hvor vi kiggede efter kunst. 

Tirsdag var Kunst- og samfundslinjen på tur til Aalborg, hvor vi kiggede på Street Art. Vi så de flotteste murmalerier, som var kæmpestore med spændende motiver. Det var en hyggelig tur. Vi spiste vores medbragte madpakker på biblioteket, hvor der også var masser at kigge på.


Onsdag var hele gruppen "Med skolen i biografen". Her så vi "Jeg er William". Det var en rigtig god film. Efterfølgende lavede vi en quiz i programmet Kahoot, som resten af skolens elever skulle prøve til morgensang fredag. Der blev også lavet faglige opgaver.


Torsdag havde halvdelen botræning, imens skoleholdet var ude og ride i Vildsted. Dette kommer vi i gruppe 1 til at gøre skiftevis i hele november måned.

 

Fredag var vi alle sammen til svømning. Efterfølgende rundstykker og kaffe i gruppen, inden vi skulle til morgensang, hvor vi skulle præsentere vores quiz for resten af skolens elever. Det var en stor succes, så det er nok ikke sidste gang, at vi laver en kahoot-quiz.

 

Rigtig god weekend ønsker personale og elever fra gruppe 1.


<