< Tilbage

Ugebrev - uge 26 - Gruppe 229-06-2018 - 10:30

Fuld fart på i den sidste uge af skoleåret :-)

Kære Alle,

Så er det den sidste uge, og sommeren er kommet tilbage.

På kost og motionslinjen gik vi for sidste gang i dette år ned for at handle i Fakta, inden vi skulle lave den sidste menu; jordbærsalat og jordbærkage. Vi havde vi besøg af en brobygger; David. Han var heldigvis også god i køkkenet, og han kunne hjælpe rigtig meget. Jordbærsalaten serverede vi til frokost i alle grupperne sammen med Heidis menu. Efter middag pakkede vi picnickurven og gik ud på toppen af bakken med udsigt over fjorden. Her spiste vi jordbærkagen og drak vores hjemmelavede hyldeblomstdrik. Fantaktisk afslutning på kostdelen!

Tirsdag morgen pakkede vi bus og bil og drog til Rønbjerg for at spille minigolf. Der blev spillet intenst. Især efter Thomas sagde, at der var is til alle, hvis én fik "hole in one"... Heldigvis lykkedes det for Katrine, så isen var sikret. Den gik vi ned og hentede efter frokost, hvor vi også nødt det dejlige vejr og brisen ved havnen.

Kunstlinjen afsluttede skoleåret med en dejlig udflugt til Skulpturparken i Hune i mandags. Her så vi de fantastiske sandskulpturer, som forestillede forskellige helte. Eleverne var gode til at at kende de forskellige helte, som var alt fra Robin Hood, Den nordiske gud Thor, Dalai Lama og mange flere. Da vi havde set sandskulpturerne, gik vi rundt i parken og kiggede på mange andre skulpturer. Undervejs var der forskellige fysiske aktiviteter og forhindringer indlagt på ruten. Vi havde medbragt madpakker, som vi nød i parken. Bagefter kørte vi til stranden i Blokhus, hvor vi dyppede tæerne i Vesterhavet :-)

Tirsdag gik vi til havnen/ kanalen i Løgstør, hvor vi havde medbragt tegne- og malegrej. Der blev hygget og malet fine akvareller af bådene i havnen. Og vi var så heldige at Mette Madsen, som er i praktik, gav os lækre is uhmm..:-) Tilbage i klassen færdiggjorde vi billderne og det blev til en fin udstilling. Dagen sluttede med at vi fik besøg af Ole, som fik skruet alle brædderne fast på bænkene, så nu kan de blivet taget i brug udenfor herlig afslutning på kunstlinjen :-)

Musiklinjen holdt i denne uge ”afslutningsfest” hos Ylle i Aalborg. Vi kørte afsted tirsdag formiddag lige efter morgensang, og havde en rigtig hyggelig dag, hvor vi havde god tid til at slappe af i haven, gå tur med hunden - Ella, spise hotdogs og sidst men ikke mindst; synge/spille en masse fællessange!! Ylles mand - Rene spillede også med, så vi havde både banjo, guitar, klaver og en masse rytmeinstrumenter i spil??

Det var en rigtig hyggelig dag med glade elever (og personaler)!

Friluftslinjen har haft en rigtig hyggelig afslutning på et fantastisk skoleår, fyldt med en masse gode og lærerige oplevelser! Vi har fået oplevet naturen i fulde drag og oplevet alt fra snestorme til hedebølge. Vi har været på spændende ture, hvor vi har lært, hygget og er blevet udfordret. Denne uge har vi nydt det gode vejr med henholdsvis badetur og cykeltur. Sikke en fornøjelse det har været i år, og vi glæder os til at fejre de mange seje elever der får hue på! Friluftslinjen siger tak for i år, og vi glæder os til næste år med et nyt hold friske naturinteresserede elever.

Onsdag var sidste dag hvor hele gruppe 2 var samlet i skolen. Derfor skulle vi en tur ud af huset og have en sidste oplevelse med i bagagen. Vi drog til Aggersborg, hvor vi gik en tur rundt om den gamle vikingeby. Vi havde formiddagsmad med og fik en kold juice i den dejlige sol. Efterfølgende tog vi til Aggersborgs multibane, hvor vi legede og havde det mega sjovt efterfølgende. Det var en dejlig måde at afslutte på!

Torsdag var sidste botræning og boundervisningsdag. Køkkenet holdte lukket, så undervisningsholdet påtog sig opgaven at købe ind og anrette frokost. Den stod på rugbrød med varm leverpostej og pålæg fra slagteren. Kent var i også i gavehumør denne torsdag, så han havde købt kage og is til hele gruppen! Det var lækkert. Efter frokost pakkede alle de elever der enten skal flytte værelse eller stopper. Så der blev pakket i flyttekasser og gjort rent til den store guldmedalje. Da klokken ramte 14.30 var det tid til årets store højdepunkt. FODBOLD-OG VANDKAMP! Det var en hektisk og sjov fodboldkamp, efterfulgt af en meget våd og vild vandkamp! Om aftenen var der afslutningsfest, med uddeling af gaver og taler. Det var rørerende og skønt på samme tid.

Fredag kom den helt store dag. Dimision. Dagen som rigtigt mange elever har set frem til i lang tid. Det var igen en meget rørerende og smuk dag, med gode taler, korsang og minder for livet. Vi takker alle de super skønne gruppe 2 elever, der nu skal videre i livet, for 3 fantastiske år. Det er trist at I skal rejse, men vi ønsker jer alt det bedste fremover, og håber inderligt I vil huske os og kommer på besøg nu og da. Tak for denne gang! :-)

Tak for dette skoleår! Nu er det tid til at nyde en velfortjent sommerferie! God ferie til alle!