< Tilbage

Ugebrev - uge 34 - Gruppe 223-08-2019 - 09:35

Introtur og blandet vejr.

Kære forældre.

Så er der gået endnu en uge her på Limfjordsskolen. Det har været en begivenhedsrig uge, hvor der er sket mange spændende ting.

Mandag:

Vi startede ugen med vores morgengåtur, hvor alle fik gået morgenrunden. Herefter arbejdede vi med at se materiale om Livø som vi jo skulle besøge om tirsdagen. Vi så film om Livø og fik placeret Livø på danmarkskortet, så vi nogenlunde vidste, hvor vi skulle hen. Vi fik også spillet memory spil og enkelte var i gymnastiksalen. Der var også nogle som fik lagt sidste hånd på deres skrivebordsunderlag, der blev laminseret og klar til brug. Vi sluttede dagen med afspænding og massage.
Hele dagen var plaget af meget skiftende vejr, og - som man også kan se på et af billederne - kom der "en bette smule regn" (sagt på godt nordjysk).

Tirsdag var hele gruppe 2 på Livø. Vi tog afsted fra morgenstunden og kørte til Rønbjerg, hvor vi skulle sejle til Livø med edn lille færge "Mini II". Efter et par byger på turen derover og en lille byge imens vi var på øen blev det fantastisk vejr. Der blev hygget, spillet fodbold, leget ridder/lansekrig, enkelete var ude at gårundt på øen men sidst men ikek mindst var alle i fantastisk humør og hele gruppe 2 blev rystet sammen med højt humør og glæde. Efter vi havde sejlet hjem skulle vi spise på Rønbjerg Feriecenter, hvor der blev spist og hygget i højt humør.

Onsdag: Var det botræningsdag. Der var en del elever, som var lidt trætte efter gårsdagens introtur, men ikke desto mindre gik det forrygende med boptræningen. Astrid og Fredrik kom desuden på en dejlig cykeltur og gik morgentur i det gode vejr. Freya arbejdede videre med sin "specialopgave", hvor hun skriver en jubilæumsartikel omkring livet som elev på Limfjordsskolen.

Over middag var der igen onsdagscaféer, hvor eleverne var kreative, spillede spil og bold.

Torsdag gik vi den daglige morgenrunde, inde vi kom i klassen og havde dagens hjælper ved tavlen. Det var Pelle og sikke mange ord, klassen kunne finde, som startede med P.

Modulerne både formiddag og eftermiddag gik med opgaver og faglige spil i klassen, cykling uden for (mellem bygerne) og boldspil i gymnastiksalen. En skøn dag med gruppen i skolen.

Fredag: Svømmedag, Musik og bevægelse, ridefys og ugebrev. Vi slutter ugen af med en dejlig fredag, hvor der blev svømmet mange baner i Rønbjerg svømmehal. Det er en fantastisk træning for hele kroppen og der er ingen tvivl om at alle nyder at være i vandet. Anna og Astrid går til ridefys, og her er der ligeledes også stort engagement når der bliver redet rundt i tidehallen. Anna og Astrid er meget glade for at komme afted til ridefys. Freya og et par andre piger går til Musik og bevægelse fredag formiddag. Det er rigtig skønt at strække kroppen igennem til dejlig, rolig musik
Vi sluttede ugen med at skrive ugebrev, læse det og se de mange gode billeder som er blevet taget i ugens løb, samt at forberede os på næste uge.

Vi ønsker jer alle en fantastisk weekend

Mange hilsner

Elever og lærere i gruppe 2.