Uge 27 - Sommerlejr i Grenå06-07-2018 - 13:00

Sommer, sommer og sol.

Sommerlejr i Grenå.

Søndag startede vi ud fra Limfjordsskolen, en bus til Ålborg for at hente elever og en bus kørte direkte mod Grenå.  Vi kom på plads i vores hyggelige sommerhus, fik aftensmad og så var vi klar til fodboldkampen. Det var næste ikke til at holde ud så spændende den kamp blev og det blev sent vi kom i seng. Heldigvis kan i sove længe der er feeerie ;O)

Mandag fejrede vi Mikkels 19 års fødselsdag, han bestemte at vi skulle have burgere og lagkage så det fik vi selvfølgelig til aften. Om eftermiddagen gik vi en tur fra sommerhuset ned til vandet og langs stranden hen til lystbådehavnen, som ligger ved siden af Kattegatcentret.   Tirsdag gik turen til Ebeltoft, vi kom forbi Fregatten Jylland, fik shoppet lidt og gik tur på de toppede brosten i de små hyggelige gader. Hjemme igen i sommerhuset blev der dyrket hot yoga i haven og bagefter var flere ved stranden og bade. Efer aftensmaden gik vi en dejlig tur ned til en lille dam hvor vi fodrede ænderne og så stod den på jordbær inden sengetid. En dejlig og varm dag.

Onsdag startede vi dagen med brunch og så gik vi fra sommerhuset over til Kattegatcentret. Her så vi på hajer, rørte ved rokker og spiste fisk til frokost. De modige rørte ved en "hummer" og flerede padlede om kap til ækvator i kajak. Aftensmaden stod på stærk kødsovs og safaripasta og vi sluttede dagen af med Uno og Ludo på terassen eller film på Ipaden.

Torsdag sov vi længe, spiste morgenmad og så gik turen til Grenå midtby hvor vi gik en tur mens kirken spillede for os kl. 12.00. Nede på havnen fandt vi en fiske forretning, så vi tog nystegte fiskefileter og fiskefrikadeller med hjem til frokost. Om eftermiddagen var nogen ved vandet og få en dukkert i det dejlige varme vand. Så blev det tid til at pakke sammen, tiden er fløjet afsted og vi sætte jo næsen hjem af i morgen.

Fredag stod vi tidligere op end vi har gjort i løbet af ugen, fik morgen mad og så satte vi kursen mod Løgstør. Det har været en deljig lejr med et fantastisk vejr, vi har kunnet være ude det meste af tiden. Vi har solbadet, gået ture,  spillet bold, Uno, Ludo og nogen har også fået sig en lille lur på græsplænen. Nogen tager nu hjem og holder ferie og andre tager på lejr igen i næste uge.

Tak til alle for en rigtig hyggelig lejr og god sommer.